18+

Жол бойындағы қызмет көрсету еуропалықатардағыдай болуы керек

Кәсіпкерлер қауымдастығының «Қазавтожол» АҚ филиалы, облыстық жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасы өкілдерімен кездесуі дөңгелек үстел форматында өтті деп хабарлайды uralskcity.kz.

Казталов-Жәнібек, Подстепное-Федоровка, Өнеге-Бисен-Сайқын, Орал-Тасқала (қазіргі жөндеу жұмыстары жүргізіліп жатыр) автожолдарының белгілі бір учаскелерінде жол бойындағы сервистің әлеуетті объектілеріне шолу жасай отырып, «Қазавтожол» АҚ бөлім басшысы Мұратбек Нұрханов нысандардың құрылысы жүзеге асырылуы тиіс санаттардың жіктелуін егжей-тегжейлі түсіндірді. Сонымен, «А» санатына жанар-жағар май стансалары, 25 нөмірлі қонақ үйлер, кемінде 40 отыратын орны бар тамақтану нысандары, сауда-ойын-сауық аймағы, жабдықталған дәретхана, ТҚС, күзетілетін тұрақ, жуу орындары жатады. Жол бойындағы сервистің ұқсас объектілері «В» санатына енгізілген, бірақ қонақ үйлерде және тамақтану ұйымдарында отыратын орын саны аз. «D» және «C» санаттары ЖҚС, тұрақ, дәмхана, дүкен және пикник үшін орын болуын көздейді.

«Қазавтожол» АҚ филиалы автожолдарды жөндеу жұмыстары барысында жол бойындағы сервис объектілері үшін алаңдар салынатын орындарды анықтады, ал жол бойындағы сервисті салу және ұйымдастыру-бұл кәсіпкерлердің міндеті. Жол бойындағы сервис саласында бизнес ашуға ниет білдірген және құжаттарды рәсімдеу бойынша қажетті шаралардан өтіп, кәсіпкер нысанның құрылысы басталатын жер телімін алуы тиіс. Жер учаскесінің алаңы норматив ескеріле отырып айқындалады.

Жол бойындағы сервисті ұйымдастыруға ниет білдірген бизнестің белсенді субъектілерін қаржылай қолдау «БЖК – 2020» және "Еңбек" мемлекеттік бағдарламалары шеңберінде жүзеге асырылатынын бірден атап өту қажет. Алайда, келешегі бар бастаманы жүзеге асыру жолында бірқатар қиындықтар туындайды. Оларды «Нефтек» ЖШС бас директоры Асылбек Нупов айтып берді.

Кәсіпкер жол бойындағы сервис объектілерін салу үшін көзделген алаңдардың электр, су және газбен жабдықтау желілерінен алыс орналасқанына назар аударды. Мысалы, егер тұрақ салу кезінде электр энергиясының болмауы мәселесін алаңда энергия үнемдейтін панельдерді орнатумен шешуге болатын болса, онда ірі объект – кемпинг салу кезінде мәселені бұлай шешпейді, өйткені электр энергиясының күшті қуаты қажет болады.

Сондықтан, «Қазавтожол» АҚ филиалы автотрассалар алаңдарының құрылысын дайындау кезеңінде барлық коммуникация желілерін, оның ішінде интернет, телефон өткізуге қамқорлық жасауы тиіс.

- Егер біз халықаралық стандарттар талаптарына сәйкес келетін жол бойындағы сервис санаттағы «А» және «В», барлық осы мәселелер алдын-ала ойластыру, әйтпесе, мәні жоқ объектісін салу. Жұмыс орнайды, демек, мемлекеттік қаражат бос қалады, - деді А. Нупов.

Сондай-ақ, «Нефтек» ЖШС директоры М. Нурхановқа «Қазавтожол» АҚ өкілі ретінде хабарласып, кәсіпкерлер үшін алаңдар үшін орын таңдау кезінде қатысу мүмкіндігі туралы сұрады, өйткені осылайша кәсіпкерлер жол бойындағы сервисті дамыту перспективасын болжай алады, өз пікірімен бөлісе алады.

Дөңгелек үстелге қатысушылар «Қазавтожол» АҚ мен субъектінің арасындағы екі жақты меморандумда «А» және «В» санаттарындағы нысандарды салу үшін коммуникация желілерін жүргізу мәселесін шешуді көреді, онда алаңды барлық қажеттіліктермен қамтамасыз ету үшін кәсіпорынның міндеттемесі жазылады.

Магистральды автожолдарда алаңдарды салу үшін учаскені таңдау кезінде барлық ерекшеліктер – бұрылу радиусы, жүк автокөліктері үшін шығу екпіні, тежеу жолағы және т. б. ескерілетін болады.

Кемпингтің құрылысы қымбат жоба (оның құны, кем дегенде 600-700 млн.теңге), демек, бір кәсіпкерге қаржылық қиын автожолдарды еуропалық стандарттарға сәйкес жол бойындағы сервис қызметтерінің барлық спектрімен қамтамасыз етеді. Осыған байланысты «Атамекен» КП директорының орынбасары Марат Нұрғуатов Тараз қаласының әріптестерінің тәжірибесімен бөлісті. Онда бір құрылыс ұйымы кемпинг салуды өз мойнына алды, ал 11 бизнес субъектісі оның аумағында басқа объектілерді салды: біреулер жанармай құю, біреулер автожуу, үшіншісі-тамақтану орындары және т. б.

М.Нұрғуатов бұл мысал біздің өңіріміздің кәсіпкерлерін де қызықтырады деп есептейді.

«Нефтек» ЖШС басшысы Асылбек Нупов белгілі бір километраж шегінде бірдей қызмет түрінің нысандарын салуға тыйым салынған Еуропа елдеріндегі кәсіпкерлікті дамыту шарттарына назар аудара отырып, еуропалықтардың тәжірибесін ауыстырып, Қазақстанда осындай тыйым салуды енгізу қажет деп есептейді. Мысалы, Германияда кемпингтен кемпингке дейінгі қашықтық кемінде 40 км болуы тиіс, демек, кәсіпкер бәсекелестіктен қорықпайды.

Өңірлік кәсіпкерлер қауымдастығы директорының орынбасары бұл тыйым салу арқылы Қазақстан ұстанатын бәсекеге қабілеттілік қағидаты бұзылып отырғанына назар аударды.

Дөңгелек үстелге қатысушылар туындаған пікірталас барысында, егер сөз мемлекеттің инвестициялары туралы болса, бәсекелестікке «қарсы» және «қолдағандар» деген өз дәлелдерін айтты.

- Адамдар қызмет көрсету жақсы болған қонақ үйді таңдайды, - дейді бәсекелестіктің жақтаушылары.

- Олай болса «инвестициялар күюі» болады - деп есептейді А.Нупов.

Бизнес субъектісінің ерекшеліктерін ескере отырып, Марат Нұрғуатов «Атамекен» ҰКП орталық аппаратына белгілі бір километраж шегінде кемпинг автотрассалары бойында құрылыс салуға жол бермеу мәселесін қарастыруды ұсыныспен хат дайындауды тапсырды.

Облыстық жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының басшысы Медет Шақаев жол бойындағы қызмет көрсету саласында бизнес ашуға жер телімін алу үшін өтініш беру тәртібі мен рәсімін түсіндірді.

Дөңгелек үстел соңында М. Нұрғуатов «Қазавтожол» АҚ мен облыстық жолаушылар көлігі және автомобиль жолдары басқармасының өкілдеріне кәсіпкерлерден шарт талаптарын нақты сақтауды талап ету, егер объект олардан жалтарып салынған болса, қабылдау-тапсыру актісіне қол қоймау жөнінде өтініш білдірді.